Disciplina pozitivă de la A-Z

Atunci când am început să citesc cartea Positive Discipline A-Z: 1001 Solutions to Everyday Parenting Problems am fost destul de reticientă. M-am gândit că este acel gen de carte plin de sfaturi greu de urmat, însă am fost plăcut surprinsă de contrariu.

Cartea este împărţită pe diferite teme, aranjate în ordine alfabetică, cum ar fi stimă de sine, fricile copiilor, obezitate, plicitiseală, probleme cu adormitul etc.

Jane Nelsen Ed.D., Lynn Lott , H. Stephen Glenn definesc disciplina pozitivă în felul următor:

Positive Disciplin is not about punishment or control. Rather it is about instructing, educating, preparing, training, regulating, skill building and focusing on solutions.

La începutul cărţii autorii ne dau sugestii despre cum să fim fermi, să stabilim limite clare etc. Apoi abordează fiecare temă după paşii următori (am ales ca şi temă plictiseala):

Să înţelegem copilul, pe tine şi situaţia
Mai ajung copii noştri să se plictisească atunci când au acces la televizor, jocuri pe calculator? Nelsen, Lott şi Glenn consideră că e bine să ne ajutăm copii să aibe diferite activitaţă, însă cu moderaţie. Nu trebuie să ne ocupăm în a-i distra în fiecare minut.

Sugestii:
-să îi ascultăm pe copii cu emaptie;
-să le limităm accesul la gadget+uri;
-să le spunem: E ok să te mai plictiseşti din când în când;
-să le cerem ajutorul la curătenia din casă, pot să ne ajute sau să îşi caute ei altceva.

Să planificăm dinainte viitorul
Probleme– să creem împreună cu copii o listă de activităţi pe care le pot face atunci cănd sunt plictisiţi. Să apelăm la ea atunci când se întâmplă acest lucru. Să avem încredere că ei vor găsi o soluţie la problema lor.

Abilităţi pe care le pot învăţa De exemplu copii pot învăţa că depinde de ei modul în care îşi organizează timpul liber.

Parenting pointers
Ajută-i pe copii să aibe o rutină. Ai grijă ca plictiseala copiilor să nu derive din neglijenţa ta ca părinte. Evită tenaţiei de a crede că e atribuţia ta să îţi protejezi copii de frustrări.

Booster thoughts
Dacă lăsăm copii să se plicitsească mai mult de o oră, îşi vor folosi inteligenta nativă pentru a găsi o alternativă.

După acest model sunt prezentate temele din această carte. Unele dintre idei îmi sunt familiare, altele noi. Per ansamblu consider că această carte e utilă şi uşor de folosit(pentru că merg direct la subiectul care mă interesează în acel moment).

Leave a Reply

Your email address will not be published.